Alma mainostajalle

Alman mediat tavoittavat noin 80 % suomalaisista joka päivä. Verkossa käyttäjät muodostavat 9,5 miljoonan profiloidun selaimen verkoston, jossa mainostaja voi tarkasti kohdentaa viestin korkean ostokiinnostuksen kohderyhmiin.

Alma tarjoaa mainostajalle uudistuvia mahdollisuuksia markkinointiin. Suunnittelemme, tuotamme ja julkaisemme sisältömarkkinoinnin monia muotoja painettuihin ja digitaalisiin kanaviin. Tuemme luovia toimistoja ja markkinointiosastoja vaikuttavien rich media -ratkaisujen rakentamisessa. Tarjoamme videomainonnalle nopeaa ja kustannustehokasta tuotantoa ja useita eri julkaisualustoja.
Alman medioihin ja palveluihin voi mainontaa ostaa ohjelmallisesti, tai suoraan Automated Guaranteed -markkinapaikan kautta. Asiantuntevat mediamyyjämme palvelevat kaikissa asioissa, auttavat oikean kohderyhmän ja kanavien valinnassa sekä neuvovat ostotavoissa.

yhteystiedot_570x270

Ota yhteyttä!

Jos haluat kuulla lisää Alma Median mainostajille tarjoamista mahdollisuuksista, ota yhteyttä mediamyyntiimme.

Yhteystietoihin

Ajankohtaista mainostajalle

mobiilimainonnan_teho_kasvaa_vuorovaikutteisuudella

Mobiilimainonnan teho nousee, kun sen parissa voi tehdä jotakin

Luovan mainonnan teknologiayritys Celtran tuore maailmanlaajuinen tutkimus osoittaa, että mainonnan aikaansaamaan kokemukseen panostavat mainostajat saavuttavat parhaita tuloksia. Kokosimme tutkimuksesta mobiilimainonnan tehokkuuteen vaikuttavat tekijät yhteen luovan suunnittelijamme Kimmo Kuusiston vinkkien säestämänä.

Markkinointi
sanomalehti_kuuluu_lahes_jokaisen_suomalaisen_arkeen_270x203

Sanomalehti kuuluu lähes jokaisen suomalaisen arkeen

Sanomalehdillä on edelleen vahva asema suomalaisten arjessa. Lähes kaikki suomalaiset, 92 prosenttia, lukevat sanoma- ja aikakauslehtiä viikoittain, ilmenee Kansallisen mediatutkimuksen tuoreesta tutkimuksesta.​

Pia Grahn

Toimisto menee vaihtoon, jos vuorovaikutus ja henkilökemiat eivät pelaa

Suomalaiset markkinointi- ja viestintätoimistojen asiakkaat päätyvät vaihtamaan käyttämäänsä toimistoa useimmiten siksi, että kokevat vaikeuksia vuorovaikutuksessa ja yhteistyössä toimiston kanssa.

Markkinointi
ElinaThumbnail

Laadukas mainonta on yhteistyötä

Laadukas verkkomainonta palvelee käyttäjiä ja tuottaa tuloksia. Mainonnan laadun vaaliminen varmistaa, että käyttökokemus säilyy ehjänä, jolloin käyttäjät eivät ärsyynny ja kokevat vähemmän tarvetta mainonnan estämiseen. Näin hyötyvät niin käyttäjät, mainostajat kuin mediakin. Mutta kuinka mainonnan laatua voidaan edistää?

Markkinointi
alma_sima_ohjelmallinen_270x203

Neljä ajankohtaista kysymystä ohjelmallisesta ostamisesta – näistä puhutaan nyt

Ohjelmallinen ostaminen on suosittu digimainonnan ostotapa – eikä mikään ihme. Mainontaa on tarve kohdentaa ja optimoida entistä tarkemmin tietyille kohderyhmille, ja tähän ohjelmallinen ostotapa tarjoaa yksinkertaisesti parhaan ratkaisun. Myös reaaliaikaisuus, skaalautuvuus, mitattavuus sekä datan monipuolinen hyödyntäminen ovat ohjelmallisen ostamisen etuja.

maarit toivonen

Maarit Toivonen IAB Finlandin ohjelmallisen ostamisen työryhmän puheenjohtajaksi

IAB Finlandin ohjelmallisen ostamisen työryhmän puheenjohtajaksi on valittu Alma Median Programmatic Specialist Maarit Toivonen. Työryhmän tavoitteena on lisätä ohjelmallisen ostamisen tietämystä toimialalla sekä tuoda ohjelmalliseen ostamiseen liittyviä uusia tuulia, trendejä ja ongelmakohtia esiin mainonnan tehokkuutta ja laatua parantaen.

alma_sima_270x203

Hyvä sisältömarkkinointi hyödyttää sekä yritystä että sen asiakasta

Alma Median julkaisuissa on kaupallisia sisältöjä, jotka tavoittavat joskus enemmän lukijoita kuin samasta aiheesta tehty toimituksellinen sisältö. Sisältömarkkinointijohtaja Hanna Repo kertoo, miten sisältömarkkinointi onnistuu.

270x203-celtra-verticalvideo

Vertikaalivideossa käyttökokemus on keskiössä

Mobiililaitteita käytetään yli 90 % ajasta pystyasennossa, joten on luontevaa, että kaikenlainen sisältö, myös videomainonta, tarjotaan mobiilissa käyttäjille kuten laitetta luontaisesti käytetään

Tutkimustieto mainostajan tukena

Alma Media tuottaa mainostajan avuksi tutkimustietoa, jonka avulla voidaan ohjata mainonnan toteutuksia oikeaan suuntaan, kohderyhmä tehokkaasti tavoittaen. Mainonnan suunnittelutyökalujen perustan muodostavat TNS Mind Päättäjä, TNS Atlas ja Kansallinen Mediatutkimus (KMT), joiden avulla päästään kiinni eri medioiden yleisömääriin, erilaisten kohderyhmien käyttäytymiseen sekä suhtautumiseen niin B2B- kuin B2C-mainostajiin. Alma Mediassa tehdään lisäksi useita erilaisia mittauksia, jotka tukevat mainostajaa pääsemään tavoitteisiinsa.

Lue lisää >>

Uutiskirjeet

Alma Mediaratkaisut julkaisee ajankohtaisia markkinaan ja mediaan liittyviä uutisia uutiskirjeiden muodossa.

Löydät viimeisimmät uutiskirjeet täältä.

Mediamainonnan sanastoa

Mediamainonnan kenttä monipuolistuu jatkuvasti, kun teknologiat kehittyvät ja sen myötä myös mainonnan mitattavuus sekä optimointimahdollisuudet paranevat. Keskeisimpiä termejä mainostajan tueksi on koottu lyhyeksi sanastoksi alle.

  • Automated Guaranteed: (myös AG) Suomen suurimpien mediatalojen yhteinen, mainonnan ammattiostajille tarkoitettu markkinapaikka, jonka kautta voi ostaa mainontaa takuunäyttöisiin kampanjoihin. Lue lisää >>
  • CPM: Cost per Mille. (Myös CPT, Cost per Thousand.) Bruttokontaktihinta, eli hinta per tuhat mainosnäyttöä. Näyttöperusteisesti myytävän mainonnan perusyksikkö. Mainontaa ostetaan tuhannen mainosnäytön erissä.
  • CPV: Cost per View. Hinta per katselu. Yksi videomainonnan hinnoittelutavoista.
  • Instream: viittaa uutissisällöllisen videostreamin yhteydessä esitettävään mainontaan. Pre-roll esitetään ennen videosisältöä, mid-roll sen keskellä, post-roll videosisällön jälkeen.
  • KMT: Kansallinen Mediatutkimus (KMT) on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimuskokonaisuus. Päätuloksena tutkimuksesta saadaan printtimedian virallinen valuutta eli lukijaestimaatti, joka ilmaisee kuinka monta tuhatta lukijaa kunkin lehden keskimääräisellä numerolla on.
  • Ohjelmallinen ostaminen: online-mainonnan automaatiota, jossa hyödynnetään järjestelmiä mainonnan ostamisessa. Järjestelmät tarjoavat työkalut mainonnan ostamiseen, kohdentamiseen ja optimointiin. Lue lisää >>
  • Outstream: viittaa videomainontaan joka esitetään varsinaisen videosisällön streamin ulkopuolella. Artikkelivideo, eli inread –mainos on esimerkki tästä. Inread (Outstream) mainos esitetään nimensä mukaisesti tekstikappaleiden välissä.
  • Peitto%: tavoitettava osuus (%) koko väestöstä tai kohderyhmästä.
  • Postroll: Videomainos, joka näytetään varsinaisen videosisällön jälkeen.
  • Preroll: Videomainos, joka näytetään ennen varsinaista videosisältöä.
  • Private deal: yksilöllinen sopimus, joka avaa mainostajalle pääsyn suljettuun huutokauppaan. Suljetussa huutokaupassa mainostaja voi ohjelmallisesti ostaa etukäteen sovittuja kohderyhmiä ja mainosformaatteja.
  • Profiili%: osuus esim. median yleisöstä, joka kuuluu tavoiteltuun kohderyhmään.
  • RTB: Real Time Bidding. Verkkomainonnan ostomalli jossa kaupankäynti tapahtuu reaaliajassa mainoshuutokaupan kautta.
  • TNS Atlas: TNS Atlas -tutkimus läpivalaisee suomalaisten kuluttajien suhteen lähes 1 300 brändiin, ketjuun ja ostospaikkaan sekä selvittää heidän mediakulutustaan. Tutkimus sisältää myös runsaasti kuluttajatietoa liittyen mm. elämäntyyleihin, ostamiseen, harrastuksiin, vapaa-ajanviettoon, taloudelliseen tilanteeseen ja kiinnostuksen kohteisiin.
  • TNS Mind Päättäjä: TNS Mind Päättäjä -tutkimus tarjoaa kattavaa ja objektiivista tietoa B2B-markkinoinnin suunnitteluun ja kohdentamiseen. Tutkimus palvelee strategista mediasuunnittelua, B2B-brändimarkkinoinnin suunnittelua sekä viestinnän kohderyhmien kartoitusta. Tutkimuksesta selviää suomalaisten päättäjien, päättäjämedioiden sekä B2B-brändien väliset suhteet.

Lue lisää IAB Finlandin digimainonnan sanastosta >>