Alma mainostajalle

Alman mediat tavoittavat noin 80 % suomalaisista joka päivä. Verkossa käyttäjät muodostavat 9,5 miljoonan profiloidun selaimen verkoston, jossa mainostaja voi tarkasti kohdentaa viestin korkean ostokiinnostuksen kohderyhmiin.

Alma tarjoaa mainostajalle uudistuvia mahdollisuuksia markkinointiin. Suunnittelemme, tuotamme ja julkaisemme sisältömarkkinoinnin monia muotoja painettuihin ja digitaalisiin kanaviin. Tuemme luovia toimistoja ja markkinointiosastoja vaikuttavien rich media -ratkaisujen rakentamisessa. Tarjoamme videomainonnalle nopeaa ja kustannustehokasta tuotantoa ja useita eri julkaisualustoja.
Alman medioihin ja palveluihin voi mainontaa ostaa ohjelmallisesti, tai suoraan Automated Guaranteed -markkinapaikan kautta. Asiantuntevat mediamyyjämme palvelevat kaikissa asioissa, auttavat oikean kohderyhmän ja kanavien valinnassa sekä neuvovat ostotavoissa.

yhteystiedot_570x270

Ota yhteyttä!

Jos haluat kuulla lisää Alma Median mainostajille tarjoamista mahdollisuuksista, ota yhteyttä mediamyyntiimme.

Yhteystietoihin

Ajankohtaista mainostajalle

270x203-celtra-verticalvideo

Vertikaalivideossa käyttökokemus on keskiössä

Mobiililaitteita käytetään yli 90 % ajasta pystyasennossa, joten on luontevaa, että kaikenlainen sisältö, myös videomainonta, tarjotaan mobiilissa käyttäjille kuten laitetta luontaisesti käytetään

Alma_mukana_IAB_Europen_Transparency_Consent_Framework_ohjelmassa270x203

Alma on mukana IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmassa

Alma Media on rekisteröitynyt IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmaan, jonka tavoitteena on varmistaa, että digitaalisen mainonnan osapuolet voivat täyttää velvoitteensa henkilötietojen käsittelystä 25.5.2018 sovellettavaksi tulleen GDPR:n mukaisesti.

kesä 2 270x203 px

Kesällä nautitaan elämästä ja höllätään kukkaron nyörejä

Iltalehden paneelissa ja Alma Talentin vaikuttajayhteisössä toteutetuissa kesäkyselyissä kartoitettiin vastaajien suunnitelmia ja toiveita kesälomalle 2018.

Uusi Suomi blogifoorumi_270x203px

Uuden Suomen blogifoorumeihin lisää mielenkiintoisia teemoja

Rakentamisen tulevaisuus- ja Innovaatio Suomi -blogifoorumit herättävät keskustelua teemojensa ympäriltä.

KL Fakta 270x203_px

Kauppalehti Fakta – työkaluja esimiestyöhön ja itsensä johtamiseen

Fakta uudistui ja on nyt Kauppalehti Fakta, lehti paremman työelämän puolesta.

janiniippola_270x203

Vauras kuluttaja poimii tyyli-ideoita talousmediasta

Talousmedioissa julkaistaan uutisten ja taloutta taustoittavien sisältöjen ohella näkemyksellisiä juttuja muodista, vapaa-ajan tai kulinarismin ilmiöistä ja taiteesta. Niiden tehtävä on innoittaa uuteen ja tarjota pirskahdus tyyliä ja kauneutta kiireisien elämän keskelle. Alma Talentin lukijoissa on vauraita kuluttajia, jotka haluavat olla edelläkävijöitä myös vapaa-ajallaan.

arnoahosniemi_270x203

Tärpit ja konkreettiset neuvot – näitä yrittäjät kaipaavat

Yrittäjät haluavat heti ensimmäisten joukossa tärpit mahdollisista uusista asiakkaista. He myös arvostavat konkreettisia neuvoja sekä inspiroivia yrittäjätarinoita.

Kesäedut 2018 270x203 px

Alman kesäedut 2018

Kesän 2018 etuhinnat ovat voimassa uusille kampanjavarauksille 25.6.-12.8.2018.

Alma Talk -tapahtumat

Alma Talkit ovat Alma Median mainostaja-asiakkaille suunnattuja tapahtumia.

  • 6.2.2018 Työnantajabrändi
  • 6.3.2018 Vaikuttavuus ja mittaaminen
  • 10.4.2018 Vastuullisuus liiketoiminnassa
  • 5.6.2018 Mediakäytön kehittyminen

Aiheisiin saattaa tulla muutoksia.

Kiinnostuitko? Kysy lisää mediamyynnin yhteyshenkilöltäsi!

Uutiskirjeet

Alma Mediaratkaisut julkaisee ajankohtaisia markkinaan ja mediaan liittyviä uutisia uutiskirjeiden muodossa.

Löydät viimeisimmät uutiskirjeet täältä.

Tutkimustieto mainostajan tukena

Alma Media tuottaa mainostajan avuksi tutkimustietoa, jonka avulla voidaan ohjata mainonnan toteutuksia oikeaan suuntaan, kohderyhmä tehokkaasti tavoittaen. Mainonnan suunnittelutyökalujen perustan muodostavat TNS PäättäjäAtlas, TNS Atlas ja Kansallinen Mediatutkimus (KMT), joiden avulla päästään kiinni eri medioiden yleisömääriin, erilaisten kohderyhmien käyttäytymiseen sekä suhtautumiseen niin B2B- kuin B2C-mainostajiin. Alma Mediassa tehdään lisäksi useita erilaisia mittauksia, jotka tukevat mainostajaa pääsemään tavoitteisiinsa.

Lue lisää >>

Mediamainonnan sanastoa

Mediamainonnan kenttä monipuolistuu jatkuvasti, kun teknologiat kehittyvät ja sen myötä myös mainonnan mitattavuus sekä optimointimahdollisuudet paranevat. Keskeisimpiä termejä mainostajan tueksi on koottu lyhyeksi sanastoksi alle.

  • Automated Guaranteed: (myös AG) Suomen suurimpien mediatalojen yhteinen, mainonnan ammattiostajille tarkoitettu markkinapaikka, jonka kautta voi ostaa mainontaa takuunäyttöisiin kampanjoihin. Lue lisää >>
  • CPM: Cost per Mille. (Myös CPT, Cost per Thousand.) Bruttokontaktihinta, eli hinta per tuhat mainosnäyttöä. Näyttöperusteisesti myytävän mainonnan perusyksikkö. Mainontaa ostetaan tuhannen mainosnäytön erissä.
  • CPV: Cost per View. Hinta per katselu. Yksi videomainonnan hinnoittelutavoista.
  • Instream: viittaa uutissisällöllisen videostreamin yhteydessä esitettävään mainontaan. Pre-roll esitetään ennen videosisältöä, mid-roll sen keskellä, post-roll videosisällön jälkeen.
  • KMT: Kansallinen Mediatutkimus (KMT) on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimuskokonaisuus. Päätuloksena tutkimuksesta saadaan printtimedian virallinen valuutta eli lukijaestimaatti, joka ilmaisee kuinka monta tuhatta lukijaa kunkin lehden keskimääräisellä numerolla on.
  • Ohjelmallinen ostaminen: online-mainonnan automaatiota, jossa hyödynnetään järjestelmiä mainonnan ostamisessa. Järjestelmät tarjoavat työkalut mainonnan ostamiseen, kohdentamiseen ja optimointiin. Lue lisää >>
  • Outstream: viittaa videomainontaan joka esitetään varsinaisen videosisällön streamin ulkopuolella. Artikkelivideo, eli inread –mainos on esimerkki tästä. Inread (Outstream) mainos esitetään nimensä mukaisesti tekstikappaleiden välissä.
  • Peitto%: tavoitettava osuus (%) koko väestöstä tai kohderyhmästä.
  • Postroll: Videomainos, joka näytetään varsinaisen videosisällön jälkeen.
  • Preroll: Videomainos, joka näytetään ennen varsinaista videosisältöä.
  • Private deal: yksilöllinen sopimus, joka avaa mainostajalle pääsyn suljettuun huutokauppaan. Suljetussa huutokaupassa mainostaja voi ohjelmallisesti ostaa etukäteen sovittuja kohderyhmiä ja mainosformaatteja.
  • Profiili%: osuus esim. median yleisöstä, joka kuuluu tavoiteltuun kohderyhmään.
  • RTB: Real Time Bidding. Verkkomainonnan ostomalli jossa kaupankäynti tapahtuu reaaliajassa mainoshuutokaupan kautta.
  • TNS Atlas: TNS Atlas -tutkimus läpivalaisee suomalaisten kuluttajien suhteen lähes 1 300 brändiin, ketjuun ja ostospaikkaan sekä selvittää heidän mediakulutustaan. Tutkimus sisältää myös runsaasti kuluttajatietoa liittyen mm. elämäntyyleihin, ostamiseen, harrastuksiin, vapaa-ajanviettoon, taloudelliseen tilanteeseen ja kiinnostuksen kohteisiin.
  • TNS PäättäjäAtlas: TNS PäättäjäAtlas -tutkimus tarjoaa kattavaa ja objektiivista tietoa B2B-markkinoinnin suunnitteluun ja kohdentamiseen. Tutkimus palvelee strategista mediasuunnittelua, B2B-brändimarkkinoinnin suunnittelua sekä viestinnän kohderyhmien kartoitusta. Tutkimuksesta selviää suomalaisten päättäjien, päättäjämedioiden sekä B2B-brändien väliset suhteet.

Lue lisää IAB Finlandin digimainonnan sanastosta >>