Ajankohtaista mainostajalle -uutisarkisto

Huimaa kasvua Tekniikka&Talouden, Tivin ja Talouselämän printtilehtien lukijamäärissä

Tekniikka&Talouden, Tivin ja Talouselämän printtilehtien lukijamäärät ovat huimassa kasvussa, ilmenee tuoreesta Kansallisen mediatutkimuksen mittauksesta. Talouselämän printin lukijamäärä kasvoi lähes 12 prosenttia, Tivin lukijamäärä lähes 13 prosenttia ja Tekniikka&Talouden lähes 28 prosenttia. Lukijamäärissä on verrattu syksyn 2017 ja kevään 2018 lukijamäärää koko vuoden 2018 lukijamäärään.    
 
Yhdessä median verkkosivujen kanssa printtilehdet tavoittavat viikon aikana suuren osan alojensa ammattilaisista. Talouselämän digi- ja printtisisältöjä seuraa tutkimuksen mukaan 315 000 talouden ilmiöistä innostuvaa silmäparia. Tekniikka&Talous inspiroi kanavissaan 169 000 tekniikan ammattilaista ja Tivin ICT-aihioiden parissa viihtyy 109 000 aihepiiristä kiinnostunutta.  

”Talouselämän lukijamäärien kasvu kertoo selvästi siitä, että tarkka ja tutkiva ote talouden asioihin kiinnostaa lukijoita. Talouselämä tavoittaa entistä tarkemmin päättäjät Suomessa”, kertoo Talouselämän päätoimittaja Emilia Kullas

”Talouselämän maksulliset digitilaukset kasvavat reipasta vauhtia. Digin kautta tavoitamme uutta yleisöä, joka on profiililtaan nuorempaa ja sukupuolijakaumaltaan tasaista. Nuoret lukijat erottavat tarkasti, millaisesta journalismista he ovat valmiita maksamaan. Digitilausten erinomainen imu kertoo, että Talouselämästä lukija on valmis maksamaan”. 

Tivin ja Tekniikka&Talouden päätoimittaja Mikko Torikka toteaa kasvulukujen osoittavan, että tekemisen suunta on oikea. 

“Kevään aikana lanseerattavat uudet Tivin ja T&T:n digitaaliset palvelut tuovat entistä parempaa sisältöä myös digilukijoillemme", kertoo Torikka. 

”Liiketoiminnan ja teknologian suhdetta syvällisemmin avaaville jutuille on selvästi tarvetta. On ilo nähdä, että laadukkaat ja hyvin tehdyt sisällöt kiinnostavat lukijoitamme.”  

 

Lähteet: KMT 2018, KMT s2017/k2018. 

  • Päivämäärä: 1.3.2019, 00:00
  • Uutisen tyyppi: Mainostajalle

Jaa artikkeli: