Alma Regions sopeuttaa toimintojaan ja aloittaa yhteistoimintaneuvottelut

Alma Media Oyj                         Lehdistötiedote                          10.10.2017 klo 13

ALMA REGIONS SOPEUTTAA TOIMINTOJAAN JA ALOITTAA YHTEISTOIMINTANEUVOTTELUT 

Alma Median maakunta- ja paikallislehtiä julkaiseva Alma Regions suunnittelee tehostamistoimia liiketoiminnan kannattavuuden varmistamiseksi. Alma Regionsin suunnittelemien neuvottelujen taustalla on näkemys sanomalehtimainonnan volyymin laskusta kansantalouden kasvusta huolimatta.

Alma Regions aloittaa henkilöstönsä kanssa yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat kaikkia henkilöstöryhmiä kustannusliiketoiminnassa, pois lukien Alma Lapin lehtiliiketoiminta ja Lännen Mediassa työskentelevä henkilöstö. Neuvottelut eivät koske samaan liiketoimintayksikköön kuuluvaa paino- ja jakeluyhtiö Alma Manua Oy:tä.

Tämän hetkisten arvioiden mukaan suunniteltujen toimenpiteiden toteuttaminen voi johtaa enintään 35 henkilön vähentämiseen. Neuvottelujen piirissä on kaikkiaan noin 360 henkilöä.

Neuvotteluissa käsitellään työnantajan suunnitelmia toiminnan tehostamisesta ja niiden toteuttamisen mahdollisista vaikutuksista henkilöstöön. Käsiteltäviä aiheita ovat mm. toimintojen uudelleenjärjestelyt, toimenkuvien muutokset ja siirrot toisiin tehtäviin, joidenkin toimintojen keskittäminen, palvelujen ostot ja mahdolliset uudelleenkoulutukset irtisanomisten vaihtoehtoina.

Alma Regions- liiketoimintayksikköön kuuluu Alma Media Kustannus Oy, joka kustantaa Alma Media -konsernin maakunta-, paikallis- ja kaupunkilehtiä. Tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Satakunnan Kansa ja Lapin Kansa. Lisäksi samaan liiketoimintayksikköön kuuluu paino- ja jakelupalveluita tuottava Alma Manu Oy.

Lisätietoja:

Kari Juutilainen, Alma Regions -liiketoimintayksikön johtaja
Puh. 050 435 4159

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 300 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2016 liikevaihto oli 353,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Päivämäärä: 10.10.2017, 13:00
  • Uutisen tyyppi: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli: