Liikkuva kuva

Liikkuvan kuvan kulutus verkossa ja etenkin mobiililaitteilla kasvaa voimakkaasti. Verkkojulkaisuissa on yhä enemmän liikkuvaa kuvaa ja interaktiivisuutta. Varsinkin nuoret ovat verkossa liikkuvan kuvan suurkuluttajia.

Alma-verkosto tarjoaa videomainonnan ratkaisuja, jotka toimivat laiteriippumattomasti kaikissa Alman medioissa. Videomainontaa voi näyttää niin video- ja tekstisisältöjen yhteydessä kuin tavallisilla mainospaikoilla bannerin sisällä. Videomainonnan eri muodoilla saa helposti suuren tavoittavuuden sekä tarkan kohdennettavuuden.

Mainostajan ei tarvitse muokata videota eri mainosmuodoille vaan Almalta saa yhdellä videoklipillä sopivat ratkaisut kaikille videomainosmuodoille.

Instream-videomainonta

Instream-mainonta näkyy Alman videosisältöjen yhteydessä. Mainontaa voi ostaa sekä videon alkuun (preroll) että videon loppuun (postroll). 

Faktaa instream-mainonnasta Almalla: 

  • Instream-mainonta näkyy Alman videosisältöjen yhteydessä ja yhden videoklipin yhteydessä on vain yksi preroll ja/tai postroll -mainos
  • Videostartteja 6,2 milj./viikko
  • 83% preroll-mainoksista katsotaan loppuun
  • 35% katseluista mobiililaitteilla

Inread-videomainonta

Inread- eli artikkelivideomainos näkyy artikkeleiden sisällä Iltalehdessä sekä maakunta- ja paikallislehtien sivustoilla desktopissa ja mobiilissa. Video lähtee automaattisesti pyörimään ilman ääniä, kun mainos tulee käyttäjän ruudulle. Mainos näkyy vain artikkeleissa, joissa on yli 5 kappaletta tekstiä. 

Kohdennukset: geo ja aika. Artikkelivideo ei toimi sovelluksissa eikä Windows-puhelimissa.

Inbanner-videomainonta

Inbanner-videomainonta voi näkyä millä tahansa normaalilla mainospaikalla esimerkiksi paraatin muodossa. Osa mainoksesta on kuvaa ja osa videosisältöä. 

Videoparaati desktop 980x400

  • Videoparaati näkyy läpi Alma-verkoston ja on myös mahdollistaa ostaa yleisöpaketteihin
  • Asiakas toimittaa videon, bannerin, taustakuvan sekä linkitysosoitteen

Videoparaati mobiili 300x300

  • Videoparaati näkyy läpi Alman mobiiliverkoston ja on myös mahdollistaa ostaa yleisöpaketteihin
  • Asiakas toimittaa videon, bannerin, taustakuvan sekä linkitysosoitteen

Miksi videomainonta?

  1. Liikkuvan kuvan kulutus verkossa kasvaa samalla kun lineaarisen tv:n katselu vähenee
  2. Yhdellä mainosklipillä monipuoliset, tavoittavat ja kohdennettavat mainosratkaisut
  3. Liikkuvan kuvan mainosratkaisuilla lisää huomioarvoa bannerimainontaan ja lisäpeittoa mainosklipeille

Viisi vinkkiä videomainontaan

  1. Pidä video riittävän lyhyenä
  2. Videon sanoman tulee toimia ilman ääniä tai siinä pitää olla tekstitys 
  3. Koukuta katsoja ensimmäisten 2-3 sekunnin aikana, pääviesti alussa
  4. Tarjoa selkeä kehote ja viesti
  5. Hyödynnä koko mobiililaitteen pinta-ala pystyasennossa vertikaalivideolla 

Celtra-ratkaisut

Vaikuttavia rich media -mainosratkaisuja niin desktopiin kuin mobiiliin, helposti toteutettuna.

Lue lisää >> 

Alma Talk 7.3.2017
Videomainonta

Asiantuntijoina Mikko Silvennoinen ja Ilari Viippola, Emmy Ramsay, Olli Ikäheimo ja Kimmo Kuusisto.

Katso tallenne

Katso videoilta parhaat vinkit liikkuvan kuvan mainontaan