Rich Media

Rich media -mainonnalla tarkoitetaan toiminnallisia mainosmuotoja, jotka voivat sisältää liikkuvaa kuvaa, ääntä, interaktiivisia elementtejä tai esimerkiksi pelillisyyttä.

Parhaimmillaan rich media -mainonta parantaa mainonnan käyttökokemusta ja sitouttaa käyttäjän vuorovaikutukseen brändin kanssa. Lisäämällä digitaaliseen mainontaan toiminnallisia elementtejä voidaan huomattavasti parantaa mainonnan huomioarvoja sekä lisätä vuorovaikutusta ja mainonnan parissa vietettyä aikaa.

Alma Median tutkimuksen mukaan mobiilissa rich media -kampanjoiden keskimääräinen vuorovaikutusaste on yli 6-kertainen staattisiin aineistoihin verrattuna.

Celtra-ratkaisut

Näyttäviä, toiminnallisia HTML5-erikoisratkaisuja on mahdollista toteuttaa Alman tarjoamalla Celtra-työkalulla. Helppokäyttöinen työkalu on selainpohjainen, eikä erillistä koodaamista tarvita. Työkalun avulla voi rakentaa ratkaisuja niin desktopiin, tablettiin kuin mobiiliinkin.

Tutustu Celtra-ratkaisuihin tarkemmin

Rich Media Showreel -videolla esimerkkejä toteutuksista

Yllä olevalta videolta näet esimerkkejä seuraavista toteutuksista:

  • Ajastetut autoplay-videobannerit (Alko)
  • Insterscroller autoplay-videolla (Kotipizza)
  • Automallit selattavissa tuotekorttipakassa (Opel Astra)
  • Korttipakka-käyttöliittymä (Tammi)
  • Animoitu bannerisarja höyryefektillä (Subway)

Miksi hyödyntää rich mediaa?

  1. Mahdollistaa aktivoinnin mainoksen sisällä
  2. Kasvattaa mainoksen parissa vietettyä aikaa
  3. Lisää vuorovaikutusta käyttäjän kanssa
  4. Celtra-työkalun avulla rich media -ratkaisujen toteuttaminen on yksinkertaista ja nopeaa

Case

Toyota C-HR:n lanseerauskampanjassa hyödynnettiin menestyksekkäästi rich mediaa

Uudenlaisilla liikkuvan kuvan mainosmuodoilla tehtiin desktop- ja mobiilikäyttäjille toteutus, joka tavoitti kohderyhmän ja avitti ylittämään mainostajan myynnilliset tavoitteet ennennäkemättömällä tavalla. Lue lisää >> 

Case Toyota C-HR IL

Toyota-C-HR-Vertical-Video-Interscroller

Mobiili

Näyttävien Celtra-ratkaisujen lisäksi Alman medioissa voidaan toteuttaa myös perinteisempiä rich media -ratkaisuja.

Perus rich media -mainosmuotoja mobiililaitteille ovat swipe-kuutio, puoliswipe, store locator, videoparaati, kuva-video-kuva, kalenterimainos ja raaputuspinta.

Mainostaja voi toteuttaa mobiilimainontaa koko Alman mobiiliverkoston läpi näkyvällä ratkaisulla (RON), tai hyödyntämällä yleisöpaketteja ja kohdentamista esimerkiksi alueellisesti tai tiettyyn mediaan.