Suomen laki -kirjoja
Vastuulliset tuotteet ja palvelut

GDPR on iso muutos

EU:n uusi tietosuoja-asetus, GDPR, tuo yrityksille paljon uusia tietojen käsittely- ja hallintavelvoitteita.

Alma Media valmistautui muutoksiin koko vuoden 2017 ajan muun muassa kouluttamalla henkilöstöään, päivittämällä mainosasiakkaidensa sopimusehtoja sekä digitaalisten palveluidensa rekisteriselosteita ja nimittämällä konserniin tietosuojasta vastaavan henkilön.

Teknisesti uusiin velvoitteisiin varauduttiin ottamalla käyttöön uusia teknisiä ratkaisuja tietosuojan hallintaan ja käynnistämällä käyttäjäoikeuksien hallintaprojekti. Samanaikaisesti alkoi myös hanke, jonka kuluessa mainonnan asiakasdatan hallinta-alusta vaihdetaan uuteen. Uusi alusta auttaa Alma Mediaa kohdistamaan mainontaa entistä paremmin ja luotettavammin sekä varmistaa, että yhtiö käsittelee sivustoillaan näkyvistä mainoksista kertyvää asiakasdataa tietosuoja-asetuksen mukaisesti.

Lue lisää aiheesta Alma Median tietosuojasivuilta.